NEW YORK

Jag på utställningen
Min lyckliga kund
Bakom mig är Manhattan
Liberty State
Fattigdom
och
Rikedom
 

Hej alla ni som har väntat på uppdateringar kring mitt äventyr i New York. Jag är överväldigad att jag fick vara med på detta äventyr.

 

Jag har tidigare haft tre utställningar i sommar. Hjo, Falsterbo och Båstad. Men detta äventyr var ju lite speciellt. Jag ville se om mina verk fungerar även i det stora landet över atlanten, USA. Efter hårda jurygallringar så kom det slutliga beskedet att jag fick vara med.

 

Med smått nervösa steg så närmade jag mig Javits Center, som stället hette. Efter 4 dagars show så kan man summera utställningen med att det var otroligt roligt att få vara med på det äventyret. Jag träffade så många underbara och fantastiska människor.

 

Självklart så hade jag några dagar över för att göra New York. Fantastisk stad. Har ni inte varit där så rekommenderar jag er att ta den turen över. Kan kort säga att det verkligen är kontrasternas stad. Rika och fattiga sida vid sida. Förfallna hus och skyskrapor vägg i vägg. Ängslig gata och vimlet på Times Square. Bebyggelse och gröna oaser där man kan hitta lugnet. Ja, staden har allt och lite till.

 

Snart ska jag informera om mina kommande utställningar under hösten och vintern.

Ulliga kramar!!

 

&&&&&&&&&&& 

 

Hi all of you who have been waiting for updates on my adventures in New York. I am overwhelmed that I got to be on this adventure.

 

I have previously had three exhibitions this summer. Hjo, Falsterbo and Båstad. But this adventure was a little bit special. I wanted to see if my works also works in the big country over the Atlantic, USA. After a hard Jury thinnings came the final news that I had to be on the show.

 

With small steps so nervous, I approached the Javits Center, which the place was called. After 4-day show, can I summarize the exhibition that it was incredibly fun to be part of the adventure. I met so many wonderful and amazing people.

 

Obviously, I had a few days over for making New York. Great city. Have you not been there, I recommend you to take that trip over. Can briefly say that it really is the city of contrasts. Rich and poor side by side. Dilapidated buildings and skyscrapers next doors. Anxious street and throngs in Times Square. Urbanism and green oases where one can find peace. Yes, the city has it all and then some more.

Soon I will inform about my upcoming shows during the fall and winter.

Woolly hugs!


Kommentarer
Postat av: Mariachi

Hi Ausra,
I was at your booth and you showed me how to wear the shawl / sweater.

I love your designs and work!
They are just gorgeous.

2012-09-02 @ 20:27:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0